E6, ny veg Ranheim-Åsen, parsell Kvithammar-Åsen 19 km. Ny firefelts motorvei.
Den firefelts motorveien vil gå fra Kvithammar og nordøstover gjennom Forbordsfjellet via Langsteindalen til kommunegrensen mellom Stjørdal og Levanger. Den nye traséen inneholder blant annet en 6,1 km lang tunnel gjennom Forbordsfjellet, bro over Vollselva og Nordlandsbanen, dagsone i Langsteindalen og ombygging av eksisterende kryss på Kvithammar.
Spenningsoppgradering av sentralnett, Klæbu Ekisterande ledning er 133 km lang. Oppgradering av transformatorstasjoner i Klæbu, Orkdal, Viklandet og Aura. Byggestart er antatt av redaksjonen.
Ny bru og undersjøisk tunnel i Halsafjorden i Halsa 26 km. Kryssing over Halsafjorden. Grunnundersøkelsene utføres over to faser; i fase 1 skal det gjøres geofysiske målinger og i tillegg innledende geotekniske undersøkelser (uten boring) og basert på resultatene av fase 1 og derav følgende vurderinger skal det i fase 2 gjøres detaljerte geotekniske undersøkelser (med boring).
Sykkeltiltak langs E6 i Trondheim 4,718 meter sykkelvei med fortau.
Totalt 18 kilometer lang ekspressvei for syklister planlegges mellom Heimdal og Reppe, Trondheim kommune.
Totalkostnad ca. 2,2 - 2,4 milliarder kroner.
Sykkeltiltak langs E6 i Trondheim Ca. 1.328 meter sykkelvei / 1.430 meter fortau / 230 meter sykkelvei med fortau.
Totalt 18 kilometer lang ekspressvei for syklister planlegges mellom Heimdal og Reppe, Trondheim kommune.
Totalkostnad ca. 2,2 - 2,4 milliarder kroner.
Sykkeltiltak langs E6 i Trondheim Ca. 2.343 meter sykkelvei med fortau / 483 meter sykkelgate.
Totalt 18 kilometer lang ekspressvei for syklister planlegges mellom Heimdal og Reppe, Trondheim kommune.
Totalkostnad ca. 2,2 - 2,4 milliarder kroner.
Sykkeltiltak langs E6 i Trondheim Ca. 2.860 meter sykkelvei med fortau.
Totalt 18 kilometer lang ekspressvei for syklister planlegges mellom Heimdal og Reppe, Trondheim kommune.
Totalkostnad ca. 2,2 - 2,4 milliarder kroner.
Sykkeltiltak langs E6 i Trondheim Ca. 3.890/4.718 meter sykkelvei med fortau.
Totalt 18 kilometer lang ekspressvei for syklister planlegges mellom Heimdal og Reppe, Trondheim kommune.
Totalkostnad ca. 2,2 - 2,4 milliarder kroner.
Nybygg av vindkraftverk i Selbu Inntil 75 vindturbiner med en moninell effekt på mellom 2 og 5 MW per turbin. Total installert effekt vil være inntil 200 MW.
Nybygg av tunnel og veg langs Fylkesveg 6312 i Roan i Åfjord Beskelandstunnelen starter i Hellfjord og blir ca. 1100 meter lang. Roantunnelen starter i Beskelandsfjorden og blir ca. 1350 meter lang. Mellom tunnelene blir det ny veg, og et kryss der skal sikre adkomst til fastboende og hyttefolk ved Beskelandsfjorden.
Oppgradering av Fv 714 Frøyatunnelen En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å
tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 5305m. 164muh.
Drift- og vedlikehold av fylkesveier i Trøndelag, 2021-2025 Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på riksveger og riks-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner, i Verdal, Inderøy, Steinkjer, Snåsa, Grong, Namsskogan, Grane og Hattfjelldal kommuner.
Etablering av regionalt avfallsanlegg på Spillum, Namsos ¤ Forprosjektet og konkurransegrunnlaget skal omfatte tilstrekkelig dokumenter til at en totalentreprenør skal kunne gi tilbud på et «nøkkelferdig» bygg/anlegg inklusive fundamentering.
• Det vil si at grunnundersøkelser og geoteknisk avklaring skal være unnagjort, slik at totalentreprenør kan gi fast pris også på fundamentering uten risiko for byggherren.
• Prosjektet skal være et «Grønt prosjekt», for å få støtte i kommunalbanken. Det skal legges særlig vekt på å miljø, energiforbruk, CO2-avtrykk og innovative løsninger.
• Driftslokalene får hard fysisk påkjenning og skal prosjekteres slik at de tåler «røff» bruk uten vesentlige vedlikeholdskostnader. Det skal prosjekteres vedlikeholdsfrie, men også mest mulig miljøvennlige, materialer med lang levetid (mest mulig gjenvunnet byggematerialer).
• Det skal avsettes parkeringsareal for cirka 70 ansatte + gjesteplasser. Det skal være mulighet for elbillading for egne kjøretøy. Trafikken på området vil bestå av personbiler, vogntog og egne maskiner.
Elektrodriftkontrakt for riks- og europaveger 9451 i Trøndelag 2022-2026 Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver knyttet til elektriske anlegg, med
funksjonsansvar for noen av oppgavene, på riksveger og riks-g/s-veger samt enkelte
fylkesveger, med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Trøndelag