Alle planlagte byggeprosjekter i Hamarøy

Ny tunnel på E6 Ulvsvågskaret i Hamarøy
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredfaktor middels. 11 000 m.
Nybygg av fabrikk og dypvannskai i Drag
Eksisterende bebyggelse utgjør 11.340m2 ( 12.666 inkludert nytt verkstedbygg og mellomlagertelt). Ny bebyggelse innenfor området i størrelsesorden 18.500m2 - 25.000 m2.Forslag til planområde ca 238 dekar. Formålet med reguleringen er å sikre videre drift ved å utvide TQC sitt industri- og lagerområde/ containerhavn samt å tilrettelegge for frakt over sjø istedenfor over land ved å etablere en dypvannskai. Forslagsstiller har listet opp 16 berørte eiendommer innenfor foreslått planområde: 260/11, 129, 129/1, 232, 237, 237/1, 238, 286, 288, 289, 305, 399, 400 og 402 samt 0/ og 291/1.
Nybygg av næringsområde i Hamarøy
Formålet med planen er å omregulere de to kaibyggene på Skutvik kai til næring, slik at de kan selges til kommersielle aktører og på den måten sikre videre bruk. Selve kaiområdet skal fortsatt være åpent for offentligheten. For å sikre trafikksikker adkomst og parkering inkluderes også arealer på motsatt side av veien i planen. Planen legger ikke opp til videre utvikling av området, formålet med planen er først og fremst bevaring av bygningsmassen og kulturmiljøet. Planen vil derfor også ta sikte på å legge føringer for utformingen av de to kaibyggene, slik at dagens utforming blir utgangspunktet for den videre bruken.
Utbedring av Riksveg 827 Brattlitunnelen i Tysfjord
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 3606m.
Utbedring av Riksveg 827 Kjøpsviktunnelen i Tysfjord
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 784m.
Sanering av spillvannsledninger i Hamarøy
Kostnad fordelt på 2025/2026.

Gratistilbud
til bedrifter!

Vil du vite mer om disse prosjektene? Vi gir deg et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og den mest omfattende overvåkning av prosjektmarkedet.